بازرگانی ایران سبز




   بازرگانی ایران سبز


    وارد کننده برندهای لوکس و مطرح ام دی اف ،سالید سورفیس و محصولات بامبو موزو
موضوعات مطالب
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

بازرگانی ایران سبز در سال 1380 به همت آقای احمد علیکی راه اندازی شد و امروزه ایران سبز به عنوان یکی از واردکنندگان و توزیع کنندگان سرشناس و معتبر قدیمی صنعت چوب ایران محسوب می شود. ایران سبز در آغاز مجموعه کوچکی بود که با مدیریت خلاق و تلاش کارکنان خود توانست در اندک زمان جایگاه ویژه ای در بازار داخلی به دست آورده و با به کارگیری دانش و تجربه، و سرمایه گذاری مناسب، وارد کننده معتبرترین برندهای لوکس و مطرح روز دنیا شود. برندهای معتبری چون: - محصولات ساختمانی چوب بامبو موزو هلند - ورق های سالید سورفیس اکریلیک وسترمن آلمان - ورق های ام دی اف آلویک - ورق های ام دی اف لاتو - ورق های ام دی اف کلیف - ورق های ام دی اف اکریلوکس - ورق های ام دی اف مرینو - ورق های ام دی اف نیمن - نوار لبه پی وی سی این حرکت ایران سبز توانست به بالابردن سطح کیفی و زیبایی شناسی محصولات موجود در بازار داخلی کمک شایان توجهی نماید. در کنار آن، شکستن قیمت ها و دسترس پذیرتر کردن این گونه محصولات نیز را می توان از دست آوردهای دیگر ایران سبز برشمرد. ایران سبز، امروز نیز در تلاش است تا با بهره مندی از نیروی انسانی کارآزموده و یاری همکارانی در شبکه پخش خود به گستردگی ایران بزرگ، در جهت ارتقای الگوی مصرف محصولات چوبی گام بردارد.
لينك دوستان
آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» لامينت تحت فشار بالا (High pressure laminate) یا HPL

لامينت تحت فشار بالا (High pressure laminate) یا HPL 

---------------------------------------------------------------

لامينت‌ Laminate اصطلاحي عمومي است كه به گروهي از روكشهاي مصنوعي شامل انواع HPL,CPL و لامينت فشرده اطلاق مي‌شود. اين نوع روكشها يكي از انواع پركاربرد روكش‌هاي مصنوعي خصوصاً در ايران هستند.

روکش های HPL  متشكل از اوراق كاغذ كرافت آغشته به رزينهاي فنوليك در لايه‌هاي مياني و تحتاني بوده و در لايه سطحي از كاغذ تزئيني(دكور) آغشته به رزينهاي آمينوپلاستيك مانند ملامين فرم آلدئيد (MF) تحت فشار حدود g/m 5/1-4/1 توليد مي‌شوند.اين روكش در ضخامتهاي 0/5 تا 5 ميلي‌متر و در مواردي بيش از 5 ميلي‌متر توليد مي‌شوند.

 

 

در برخی موارد سطح اين روكشها با لايه‌هاي فلزي (آلومينيوم ،مس و … ) نيز پوشانده مي‌شود. روکش های HPL به صورت مات ،‌براق و رگه‌دار توليد مي‌شوند و با استفاده از چسبهاي اوره فرمائيد (UF) ،‌ پلي‌وينيل استات PVA و چسبهاي تماسي روي اوراق فشرده چوبي مانند MDF چسبانده مي‌شوند.

انواع استاندارد HPL ها كه به صورت ساده و بدون مواد افزودني توليد مي‌شوند، به هيچ وجه قابليت انعطاف ندارند،  بسيار ترد و شكننده بوده، داراي لبه‌هاي تيز هستند و بصورت ورق در ابعاد مختلف و عمدتاً در ضخامتهاي 7/0 تا 5/1 ميلي‌متر توليد مي‌شوند. بعلت عدم انعطاف‌پذیری، نمي‌توان از آنها به عنوان روكش برای لبه‌هاي گرد و فرم دار و سطوح ابزار خورده استفاده كرد. از طرفی نيز ترد و شكننده بودنشان، استفاده از آن‌ها برای روکش کردن سطوحی با برشهاي گرد را محدود كرده ،‌لذا كاربرد آن در روكش كردن نئوپان بيش از MDF است.

اين نوع روكش در برابر رطوبت و حرارت و سايش مقاومت بوده و مي‌توان آن را به راحتي و به دفعات با آب يا مواد پاك كننده تميز كرد. لذا اين نوع روكش‌ها در موارد استفاده خاصي نظير مواردي كه دوام بسيار زياد مورد نياز است مصرف مي‌شوند، مثل تخت‌ها و لوازم بيمارستاني و آزمايشگاهي ،‌ ميزهاي كارگاهي، رويه كابينت‌هاي بدون ابزار خوري و نيز ساير مصارف عمومي مثل مبلمان اداري بصورت محدود.

 

 

البته ساخت نوع فرم‌پذير اين روكش، دامنه كاربرد آن را به عنوان رويه كابينت‌هاي داراي لبه‌هاي منحني افزايش داده است ، در لامينت‌هاي تحت فشار بالاي نوع فرم‌پذير HPL ، روكشها داراي تعداد لايه‌هاي كاغذ كرافت كمتري نسبت به نوع استاندارد هستند كه خاصيت ارتجاعي بيشتري به آن مي‌دهد. در اين نوع HPLورقه روكش با نوعي لاك پوششي مخصوص كه مقاومت بالايي در برابر حرارت دارد تا دماي 240  درجه سانتی گراد حرارت داده می‌شود. به علت مزاياي فوق و فرم‌پذيري که دارد، روي سطوح داراي لبه گرد چسبانده مي‌شود و بعنوان رويه كابينت استفاده زيادي دارد. همچنین، به علت مقاومت بيشتر در برابر حرارت، در كارگاهها و آزمايشگاهها بعنوان رويه ميز كار، کاربرد فراواني دارد. اين روكش‌ها در دماي  220-160 درجه سانتی گراد، فرم‌پذير شده و روي لبه‌هاي گرد Post From  مي‌شوند. همچنين علاوه بر قابليت روكش كردن لبه‌ها در حالت محدب از اين روكش‌ها در حالات مقعر نيز مي‌توان استفاده كرد. انواع كندسوز اين روكش‌ها نيز وجود دارند ، كه با تيمار كردن لايه‌هاي مياني به مواد فاقد هالوژن يا مواد كندسوز كننده ،‌نقطه اشتعال آنها را بالا برده و كندسوز مي‌كنند. اين نوع روكش‌ها نيز عمدتاً در داخل هواپيماها ،‌خودرو ،‌ترن قطار ،‌اماكن عمومي و آزمايشگاهها و كارگاهها كاربرد دارند.

نوع ديگري از HPL وجود دارد كه نوع كفپوشي نام دارد . این نوع HPL به دليل پرداخت ويژه سطوح و استفاده از نوعي لايه پوششي خاص كه مقاومت بالايي در برابر سايش و خراشيدگي دارد و داراي دوام و پايداري زيادي است براي پوشش اوراق فشرده چوبي خصوصاً MDF (با دانسيته بالا) و توليد كفپوش استفاده مي‌شود. اين نوع روكش‌ها در برابر لكه ، اثر سيگار و مواد شيميايي نيز مقاومند.

مزيت عمده HPLها دوام بسيار بالا و مقاومت بالاي آنها در برابر عوامل خارجي است.  اچ پی ال در برابر آب و بخار و ترک خوردگی و ورقه ورقه شدن مقاوم می باشد که جذب رطوبت در حالت غوطه وری در آب کمتر از ۶ درصد و افزایش ضخامت ناشی از جذب آب اچ پی ال کمتر از ۱۰ درصد می باشد. از معايب عمده آن انعطاف‌پذيري كم و كاربرد سخت آن بدليل سختي و شكنندگي آن و نيز گران بودن آن است. 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نويسنده : ظفری | تاريخ : چهار شنبه 27 خرداد 1394برچسب:لامينت تحت فشار بالا,High pressure laminate,HPL,اچ پی ال,چیست,لامینت,روکش اچی پی ال,روکشHPL , | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب